PIELGRZYMKA DZIĘKCZYNNA BIERZMOWANYCH
20/06/2022
PODSUMOWANIE AKCJI '”ZBIERAMY ZUŻYTE BATERIE”
21/06/2022
PIELGRZYMKA DZIĘKCZYNNA BIERZMOWANYCH
20/06/2022
PODSUMOWANIE AKCJI '”ZBIERAMY ZUŻYTE BATERIE”
21/06/2022

6 – 7 czerwca 2022 r. tuż na finiszu roku szkolnego uczniowie klas VI,VII,VIII naszej szkoły wraz z opiekunami:  p. B. Kądziołką, p. K. Skrabacz – Nowak , p. L. Wojtas i p. B. Maruszczak wybrali się na wycieczkę do Warszawy.

Pogoda dopisała, więc w pełni udało się zrealizować bardzo bogaty program. Całej wyprawie towarzyszyła wielka ciekawość na temat zabytków naszej stolicy, o których już w trakcie podróży informował przewodnik.

Zwiedzanie  rozpoczęliśmy od wizyty przy Grobie Nieznanego Żołnierza, gdzie byliśmy świadkami  uroczystej zmiany warty. Następnie wraz z przewodnikiem podziwialiśmy obiekty znajdujące się na Krakowskim Przedmieściu  i Starym Mieście, m.in. plac Zamkowy, Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, Katedrę św. Jana, Rynek Starego Miasta, Barbakan, mury obronne, pomnik Małego Powstańca oraz pomnik Marszałka Józefa Piłsudskiego.  Tego samego  dnia zwiedziliśmy również Stadion Narodowy oraz udaliśmy się na Powązki, gdzie odbyliśmy niezwykłą lekcję historii nad grobami współczesnych i XX- wiecznych pisarzy, artystów, sportowców,  polityków, żołnierzy i weteranów. Między innymi zobaczyliśmy kwaterę Batalionu „Zośka”, Kwaterę Powstańczą, pomnik „Gloria Victis”,  Mauzoleum Wyklętych – Niezłomnych oraz Pomnik Ofiar Tragedii Smoleńskiej.

Po tym bardzo intensywnym dniu udaliśmy się na posiłek i nocleg do podwarszawskiego hotelu na Błoniach. Wszyscy uczniowie z wielką niecierpliwością czekali na ten moment, gdyż po długich ograniczeniach związanych z pandemią w końcu mieli okazję spędzić miło czas z kolegami i koleżankami.

Drugiego dnia po śniadaniu  wyruszyliśmy do Centrum Nauki Kopernik, gdzie  mogliśmy podziwiać prawie 450 eksponatów z takich dziedzin jak: człowiek i środowisko, świat w ruchu, korzenie cywilizacji, strefa światła. Największe emocje wzbudziła jednak wizyta  w strefie eksperymentowania, gdzie uczniowie  sprawdzali swoją wiedzę, a także zdobywali nowe doświadczenia z różnych dziedzin nauki, jednocześnie świetnie się przy tym bawiąc.

Jeszcze tego samego dnia odbyliśmy spacer po  Łazienkach Królewskich, gdzie podziwialiśmy pomnik Fryderyka Chopina, Starą Pomarańczarnię, Wodozbiór, Biały Dom, Pałac Belwederski, Amfiteatr i Pałac na Wyspie. Po krótkim odpoczynku w strefie zieleni wokół Parku Łazienkowskiego, bogatsi w wiedzę i doświadczenia, wyruszyliśmy w drogę powrotną do Olszyn. Te dwa dni pełne wrażeń z pewnością na długo pozostaną w naszej pamięci. Z niecierpliwością czekamy na kolejną wycieczkę szkolną!